1 проектно предложение е подадено в ИСУН2020 от Национална служба за съвети в земеделието (НССЗ), която е единствения допустим бенефициент по процедура № BG06RDNP001-2.001 „Разширяване на териториалния обхват на Национална служба за съвети в земеделието чрез създаването на мобилни общински центрове (офиси) за консултантски услуги“ по подмярка 2.2 „Създаване на консултантски услуги“ от мярка 2 „Консултантски услуги, услуги по управление на стопанството и услуги по заместване в стопанството“ от ПРСР 2014-2020.
11 439 805.34 лева е общата стойност на подаденото проектно предложение, а 10 482 190.74 лева е общата стойност на БФП по проекта.
Това установи справка, направена от Звеното за управление (ЗУ) на Национална селска мрежа (НСМ) в Информационната система за управление и наблюдение на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове за периода 2014 – 2020 (ИСУН 2020), след като на 10 май 20121 г. в 17:30 ч. приключи 3-месечният прием по подмярката.
11 734 800 лв. е общият размер на средствата, които могат бъдат предоставени по процедурата, от които 9 974 580 лв. е финансирането от ЕЗФРСР (85%) и 1 760 220 лв. е национално съфинансиране (15%).
Единственият допустим кандидат по процедурата е НССЗ
Подпомагането по процедурата е насочено към създаване до 50 мобилни общински центрове за консултантски услуги (мобилни офиси), които са самостоятелни териториални звена към НССЗ и допълват дейността на областните им офиси. Мобилните офиси ще извършват основно следните дейности:
- предоставяне на съвети и консултации на малки земеделски стопанства;
- организиране на информационни събития за малки земеделски стопанства в различни населени места;
- посещение на малки земеделски стопанства за разясняване на условията за кандидатстване по Тематичната подпрограма и други мерки, финансирани чрез ЕЗФРСР и предоставяне на други съвети и консултации, пряко свързани с дейността на земеделските стопанства.
По процедурата не е предвиден минимален размер на безвъзмездната финансова помощ (БФП) за едно проектно предложение, но максималният размер на допустимите разходи за създаване и функциониране на един мобилен офис не може да е повече от 500 000 лв. Финансовата помощ е в размер на:
- 100 % от размера на допустимите разходи от датата на учредяването на мобилните офиси до изтичане на 1 година от тази дата;
- 95 % от размера на допустимите разходи за 2-ра година;
- 90 % от размера на допустимите разходи за 3-та година;
- 85 % от размера на допустимите разходи за 4-та година и
- 80 % от размера на допустимите разходи за 5- та година.
За да бъдат допустими за финансиране, мобилните офиси трябва да отговарят на поне едно от следните условия за териториален обхват:
- а) да обхващат минимум две съседни общини или;
- б) общината, в която е разположен мобилния офис е извън населено място, което е административен център на област.
Във всеки мобилен офис могат да бъдат назначени до 2 служители (съветници) на трудов договор за минимум 4 работни часа на ден на служител. Допустимо е да бъдат предвидени и максимум по 1 регионален координатор за всеки район на планиране и до 2 координатори на централно ниво във връзка с дейността на мобилните офиси.
Всеки служител в Административната структура на мобилните офиси, включително и нейния ръководител трябва да е:
- с висше oбразование, с минимална образователна степен – бакалавър;
- с професионална квалификация в една от професионалните области: аграрни науки и/или ветеринарна медицина и/или икономика и/или хранително-вкусова промишленост и/или опазване на околната среда.
В срок до 2 месеца от своето назначаване всеки съветник в мобилните офиси трябва да премине встъпително обучение от минимум 8 учебни часа, а в срок до 12 месеца от своето назначаване да премине обучение от минимум 18 учебни часа по опазване на околната среда, в т.ч. относно смекчаване на последиците от изменението на климата и адаптиране към него, биологичното разнообразие и опазването на водите.
Предстои оценка на проктното предложение
Оценката и класирането на проектните предложения по посочената процедура са определени в условията за кандидатстване, съгласно които ще се извършват от оценителна комисия, назначена със заповед на Ръководителя на УО на ПРСР 2014 – 2020. Оценката на проектните предложения включва:
- Етап 1: Оценка на административното съответствие и допустимостта;
- Етап 2: Техническа и финансова оценка.
Източник: http://2020.eufunds.bg/; https://ruralnet.bg/
ВИЖТЕ ОЩЕ:
- Важни срокове за Кампания 2021: 17 май подаване, 18-31 май редакция БЕЗ санкции в заявленията за подпомагане по директни плащания и площни мерки на ПРСР 2014-2020
- 17 май- 4 юни втори прием по подмярка 21.1 на ПРСР за фермери, които не са участвали в първия прием или са участвали, но не са получили подкрепа
- От 17 до 28 май тече прием по мярка „Събиране на реколтата на зелено“ от НППЛВС 2019 – 2023
- 17 май- 15 юни: Прием по мярка „Застраховане на реколтата“ от НППЛВ 2019-2023
- От 1 до 31 май е приемът по „училищните“ схеми за новата учебна 2021/2022 година
- До 31 май 2021 г. кланиците кандидатстват за помощ de minimis за закупуване на родно производство агнета и ярета
- С бюджет от 42 млн. евро старира прием по подмярка 7.3 на ПРСР 2014-2020. Единственият допустим бенефициент ДАЕУ има срок до 1 юни 2021 г. за подаване на проекти в ИСУН.
- Мярка 19 на ПРСР и ВОМР в преходния период 2021 и 2022. До 1 юни МИГ могат да заявят увеличение на бюджета на СВОМР!
- До 10 юни е удължен приема за „публични субекти“ по подмярка 5.1 на ПРСР 2014-2020
- Предоставят се 12 млн. лв. за краткосрочни кредити на производителите на плодове и зеленчуци, реколта 2021. До 30 юни 2021 г. е кандидатсването пред ДФЗ.
- Договорите на 1 952 одобрени бенефициенти по НПП за 2021 г. са подписани. До 31 юли инвестициите трябва да са извършени! ДФЗ кредитира одобрените проекти при 2,5 % лихва. До 30 юни 2021 г. е кандидатсването пред ДФЗ.
- До 30 юли е отворен прием по схемата „Помощ за съфинансиране на застрахователни премии при застраховане на селскостопанска продукция“
- До 23 юли е отворен прием по подмярка 4.1 на ПРСР 2014-2020. ВИЖТЕ РЕЗЮМЕ!
- 57 % е усвояването по всички мерки на ПРСР 2014-2020 в края на април 2021 г.
- На какъв етап е финансовият инструмент по ПРСР 2014-2020?