Общо 182,9 милиона евро са предвидени за популяризиране на селскостопански хранителни продукти на ЕС в и извън ЕС през 2021 г.

В работната програма на политика на промоция се поставя специален акцент върху популяризирането на продукти и земеделски методи, които подкрепят по-пряко европейските цели за зелена сделка , приоритизиране на биологичните продукти, плодове и зеленчуци и устойчивото земеделие.

Политиката на ЕС за насърчаване на селскостопански хранителни продукти има за цел да повиши конкурентоспособността на сектора, като се възползва от разширяването на световните пазари на селскостопански храни и повиши осведомеността за високите стандарти, използвани в селското стопанство на ЕС, включително по отношение на качеството и устойчивостта.

Нова рамка за политиката за промоция ще бъде въведена през следващата година, както е предвидено в стратегията Farm to Fork .

Комисарят по земеделие и развитие на селските райони Януш Войчеховски каза: „Европейското земеделие е на кръстопът. Неговите стандарти по отношение на качеството и безопасността са известни по целия свят. Сега то се нуждае от по-силен фокус върху устойчивостта. Нашата политика за насърчаване подпомага производителите от ЕС при повишаване на осведомеността относно техните продукти в ЕС и извън него. Сега това ще бъде и решаващ инструмент за насърчаване на устойчивото земеделие в съответствие с амбициите на Зелената сделка. Устойчивото земеделие показа ползи за производителите, като добави стойност към техните продукти и за потребителите, които все повече искат храна с устойчив произход. Бюджетът на политиката за промоция за 2021 г. отразява нарастващата ни амбиция, също с оглед на прегледа на рамката на нашата политика за насърчаване през следващата година. Трябва да поддържаме такъв бюджет през следващите години, за да гарантираме, че тази политика може да продължи да подкрепя целите на Зелената сделка. „

Почти половината от бюджета (86 милиона евро) ще бъде насочен към кампании, които са по-пряко в съответствие с амбициите на европейския Зелен договор, и по-специално стратегията „От фермата до трапезата“. Това включва информиране на потребителите в ЕС и в световен мащаб за биологичното земеделие, устойчивото земеделие в ЕС и ролята на селскостопанския хранителен сектор по отношение на климатичните действия и околната среда. Избраните кампании ще имат за цел да повишат осведомеността за тези видове земеделие и да повишат разпознаваемостта на етикета за биологични продукти. Освен това в рамките на ЕС ще се финансират кампании за насърчаване на здравословното хранене и балансираното хранене чрез увеличаване на консумацията на пресни плодове и зеленчуци.

Друг акцент в кампаниите ще бъде да се подчертаят високите стандарти за безопасност и качество, както и разнообразието и традиционните аспекти на селскостопанските хранителни продукти на ЕС. Това включва популяризирането на схеми за качество на ЕС като географски указания в ЕС.

По отношение на  кампаниите извън ЕС, се определят приоритети на пазари с потенциал за висок растеж, като Япония, Южна Корея, Канада и Мексико. Очаква се избраните кампании да повишат конкурентоспособността и потреблението на селскостопански хранителни продукти на ЕС, да повишат техния профил и да увеличат пазарния им дял в тези целеви държави.

Поканите за предложения за предстоящите кампании през 2021 г. ще бъдат публикувани в началото на 2021 г.

Широк кръг от органи, като търговски организации, организации на производители и групи за селскостопански храни, отговарящи за промоционални дейности, могат да кандидатстват за финансиране и да представят своите предложения. Проектите ще бъдат оценявани спрямо климатичните и екологичните цели на ОСП, европейската зелена сделка и стратегията „От фермата до трапезата“, по-специално по отношение на устойчивостта на производството и потреблението.

Източник: https://ec.europa.eu

error: Съдържанието е защитено!!

Абонирай се за нашия бюлетин.

Абонирахте се успешно!