Университет по хранителни технологии – Пловдив (УХТ- Пловдив) организира семинар за хранително-вкусовия сектор на тема Иновативен метод за разработване на нови хранителни продукти.
В рамките на събитието ще бъдат представени инструменти за:
- разкриване на потребителските нужди в безопасен контекст;
- разбиране за специфичните предпочитания и идеи на потребителите и създаване на нови концепции за продукти/услуги.
Ще бъдат демонстрирани резултатите, получени от прилагането на методиката в 14 европейски държави, и представените на пазара на тази база 15 нови продукти.
Организаторите посочват, че събитието е подходящо за представителите на отделите R&D, маркетинг, снабдяване и продажби, като участие може да бъде заявно до 10 октомври чрезз попълните следната регистрационна форма: Заявка за участие EIT RIS CEL – Google Forms
Събитието ще се проведе в три срещи, насочени към отделни сегменти от агро-хранителната верига в он-лайн в платформата Zoom от 15:00 до 17:30 часа, на следните дати:
- 12.10.2021 – търговци на хранителни продукти
- 14.10.2021 – производители на опаковки за храни
- 15.10.2021 – производители на хранителни продукти
Срещата е част от проект на водещата европейска инициатива за хранителни иновации EIT Food – RIS Consumer Engagement Labs. За разлика от типичните проучвания на потребителите, RIS Consumer Engagement Labs не включват тестване на примерни продукти, а създаване на иновативни, все още несъществуващи комбинации от характеристики на продукти и ползи. Методологията на проекта е разработена от Варшавския университет, разчитайки на познания на специалисти по антропология, психология, потребителско поведение и управление на иновациите, и е допълнително утвърдена с академични и индустриални партньори. Той се основава на принципите на дизайнерско мислене и геймификация за справяне с предизвикателствата на европейската хранителна система.
Ползите от проекта:
- Решаване на обществените предизвикателства: RIS Consumer Engagement Labs включват последователни групи потребители, обединени от една и съща обществена потребност, здравословно състояние или икономически проблем, които могат да се възприемат като уязвими места от масовите търговци, но са важни фактори за подхода към обикновено пренебрегваните потребителски групи в социално отговорен начин;
- Подкрепа на множество заинтересовани страни в няколко държави: Проектът допринася за създаването на 14 консорциума, включващи научни организации, търговци на дребно, производители на храни, стартиращи фирми и неправителствени организации в 14 европейски страни. Тези консорциуми получават специализирано обучение и съвети, достъп до методологията на Labs и наборите от инструменти, както и поддръжка за комерсиализация на нови продукти / услуги и работят с потребителите за провеждане на местни лабораторни сесии. Общо 46 организации от 14 държави, обхванати от регионалната схема за иновации на EIT, ще се възползват от проекта.
- Цел за съвместно създаване: нови концепции за продукти / услуги, създадени съвместно с потребителите, като компаниите получават представа за специфичните предпочитания и идеи на потребителите;
Източник: http://timo.wz.uw.edu.pl/; https://uft-plovdiv.bg/
ВИЖТЕ ОЩЕ:
- „Устойчиви хранителни системи на ЕС“: До 26 октомври тече допитване на ЕК по пътната карта за първоначалната оценка на въздействието на законодателна рамка
- Мисия „здрави почви“ към програма „Хоризонт Европа“: До 20 октомври е отворена покана за изграждане на капацитет за ангажиране, обхват и знания
- ЕК започва паневропейска кампания HealthyLifestyle4All за насърчаване на здравословния начин на живот
- Еврокомисар Габриел обяви началото на изпълнението на 5-те мисии по програма „Хоризонт Европа“ за справяне с големите предизвикателства на ЕС
- 19 октомври онлайн: Информационен ден по новата програма LIFE организира Националното звено за контакт
- До 21 ноември може да кандидатствате за посланик на иновативната пан-Европейска посланическа мрежа на COCOREADO. Вижте възможностите!