„Каталог на Местните инициативни групи в България 2014- 2020“ е двуезично издание (на български и английски език), представящо базова актуална информация за всички МИГ в страната:
- пълно наименование;
- лого;
- правна форма;
- адрес и контакти;
- териториално покритие;
- основна информация за стратегията и приоритетите.
Повече за подхода ЛИДЕР (от френски език „Liaison entre actions de développement rural- LEADER) и неговата надградена концепция в настоящия програмен период 2014-2020, известна с по-широкообхватния термин “Водено от общностите местно развитие”/ВОМР (от английски „Community-Led Local Development“/CLLD), можете да научите от нашата секция ЛИДЕР.
Източник: www.eufunds.bg
Моето разбиране за прилагането на Лидер подхода през периода 2014-2020 г.е, че въведеното неблагозвучно понятия ВОМР с нищо не подобри обхвата и дейностите в МИГ. Вместо утвърждаване на Лидер подхода в развитието на селските райони, у нас в България благозвучното и мотивиращо наименование на важен раздел от ПРСР отстъпи място за утвърждаване в публичното пространство на политическата партия на милиардера Ковачки. Ив това съм убудун, че няма нищо случайно. Вместо съдът да забрани това дублиране на именуване при регистрация на политическата партия, популярното в целия ЕС LEADER бе побългарено и дори по този начин омаскарено от всесилната наглост на политическите мераци и всеядност в българската (а очевидно и в европейската политическа реалност).
Разбирайки същността и възможностите на Лидер подхода при изготвянето на СМР в община Средец през периода 2007-2013 г. предложих конкретни мерки по прилагането на проектни идеи за междутериториално и трансгранично сътрудничество. Не знам до колко сега е възможно, но прилагането на една от тях би била особено значима за всеки от по-големите региони, а именно: в няколко областни градове биха могли по мярка 19 да се изградят търговско-информационни центрове на МИГ в региона. Чрез тях може да се популяризират селските райони в областта, където се намират културно-исторически обекти, селскостарнски ферми, да се договярят посещения, да се предлагат специфични продукти на местни производители и т.н. Парите по мярката да такова сътрудничество са напълно достатъчни за придобиването на такъв център, а може да се намери и съфинансиране. Защото това е просто една насъщна потребност.- както за областните градове, така и за производителите от селските райони и потенциалните потребители на техните стоки и услуги. При интерес към идеята съм готов да я обоснова подробно, за да се провокира вниманието на лидерите в МИГ.